vv Emst verliest door de weekse oefenwedstrijd van SEH

4 februari 2016 20:00

Clubscheidsrechter SEH

Opstelling Emst 1

Op deze doordeweekse avond mocht Emst 1 in en tegen SEH uit Heerde aantreden. Waar er onlangs met 4-2 werd verloren van het eerste elftal, mocht de ploeg van Harry de Graaf het vandaag opnemen tegen het tweede elftal van de club.

Zo vlak voor het carnavalsweekend wachtte de laatste oefenwedstrijd voor dat de competitie hervat gaat worden tegen SV Cupa/Wilp. Emst speelde eerder al tegen KCVO 2 en Alexandria 1  en deed dit niet onverdienstelijk.

Doelman Erik Braakman kon niet aanwezig zijn, hij zou namelijk – zo bleek later op de avond – opnieuw vader worden van een zoon. Gefeliciteerd Erik!!!

Herman Bosch en Martin Langevoort waren wegens verplichtingen wat later en begonnen zodoende op de bank. Ook Desmond Dijkgraaf was verhinderd en René de Wilde genoot nog altijd van zijn wintersport vakantie. Ten opzichte van de wedstrijd tegen Alexandria keerde Mark van den Esschert wel terug in de basis. Kotom, een aantal wijzigingen in de opstelling.

Emst begon best aardig. Het probeerde op het fijne kunstgrasveld weer aan voetballen toe te komen en dit lukte bij vlagen. Emst kwam een aantal keren gevaarlijk voor het doel van SEH, maar wist niet te scoren. Dichtbij was het wel toen Youri Zweekhorst werd gevloerd in het zestienmetergebied. De scheidsrechter floot voor een strafschop, maar keerde zijn beslissing op aanraden van de grensrechter alsnog terug. Een erg discutabele beslissing.

Vanwege commentaar op deze beslissing kreeg Gerben van Essen een rode kaart. En zodoende moest Emst wat schuiven. Het leverde een rommelig restant op van de eerste helft, zonder kansen voor beide ploegen.

Na dat trainer De Graaf de boel flink op scherp had gezet begon Emst sterk aan de tweede helft. In het eerste kwartier na rust werd er volledige druk gezet op de defensie van SEH. Rick van Mourick (schot) en Mark van den Esschert (kopbal) waren het meest dichtbij een treffer. Maar in beide gevallen bracht de doelman van SEH redding.

In voetbal geldt de regel: ‘Als je zelf niet scoort, dan doet de tegenstander het’. En dat bleek ook vandaag het geval. Een vrije trap van SEH viel tussen doelman Rick Mulder en verdediger Wim Schokkenkamp in. De spits van SEH was alert en tikte de bal binnen. En zo keek Emst met nog ongeveer twintig minuten spelen tegen een ongelukkige achterstand aan. Daar waar het zelf verzuimde te scoren.

De Graaf paste enkele wissels toe en zo kon iedereen zijn speelminuten maken. In de laatste twintig minuten deed Emst nog het nodige om de gelijkmaker te forceren, maar verder dan enkele speldenprikjes kwam het niet.

Van de drie oefenwedstrijden die er gespeeld zijn was dit duidelijk de minste. Desondanks deed Emst zichzelf tekort vandaag. Het komende weekend traint de ploeg op zaterdagochtend. Daarna richt het zich op de eerstvolgende competitiewedstrijd en wel die tegen CUPA/Wilp.