vv Emst 1 verliest in oefenduel nipt van 4e klasser Alexandria 1

31 januari 2016 13:00

Dhr Erwin Heijmeriks

Verslag vv Emst:

Vanwege het slechte weer werd er vandaag uitgeweken naar EZC in Epe voor een oefenpot tegen Alexandria.

De tegenstander uit Apeldoorn komt uit in de 4e klasse van het amateurvoetbal op zondag.

Emst startte nagenoeg in dezelfde formatie als een week eerder tegen KCVO. Alleen Gerben van Essen keerde terug in het elftal en verving de afwezige Mark van den Esschert.
Ook René de Wilde kon er nog niet bij zijn.  Youri Zweekhorst keerde wel terug bij de selectie en zou uiteindelijk ook zijn minuten gaan maken.

Alexandria bleek over een goed voetballende ploeg te beschikken. Veel beweging en veel technisch vaardige spelers. Emst had het lastiger als tegen KCVO, maar opende wel de score. Een voorzet van Wouter van Amersvoort werd door Lorenzo van Gortel niet goed ingeschoten. Hij schampte de bal, maar via diens voet kwam de bal voor Jeroen van Essen te liggen. Jeroen hoefde de bal alleen maar in te tikken. En deed dit dan ook foutloos.

Emst kon niet lang genieten van de voorsprong, want Alexandria draaide binnen een kwartier de score weer om. Het werd uit een vrije trap 1-1 en niet veel later werd er op ongelukkige wijze ook 1-2 gescoord. Doelman Erik Braakman was kansloos wegens een van richting verandert schot van een Alexandria speler.

Emst rechtte de rug en knokte zich opnieuw terug. Wouter van Amersvoort was weer de aangever en ditmaal was het Gerben van Essen die doel trof. Een mooie aanval die keurig werd afgerond.

Na de rust ging Emst iets minder spelen. Het elftal kwam meer onder druk te staan en had het lastig met de snelle en behendige Alexandria spelers. Ook de conditie ging de Emster spelers wat parten spelen.

Het resulteerde in één extra tegentreffer. Alexandria kreeg nog een aantal mogelijkheden, maar Erik Braakman stond vanmiddag sterk  te keepen. Aan de andere kant kon Emst nog een aantal keren gevaarlijk worden in de omschakeling. De grootste kans was vlak voor tijd voor de goed spelende Rick van Mourick. Hij nam de bal niet goed aan, waardoor een grote kans op de gelijkmaker verkeken was. Het duel eindigde daardoor in 2-3 voor de gasten.

Al met al weer een nuttige oefenwedstrijd. Emst heeft hard gewerkt en bij vlagen heel aardig gevoetbald. Aanstaande donderdag staat er nog een oefenwedstrijd op het programma. Emst trapt dan om 20:00 af tegen SEH 2 uit Heerde.