vv Emst 1 begint 2016 goed met een overwinning

Clubscheidsrechter KCVO

Opstelling Emst 1

Verslag vv Emst:

Na een goed en gezellig trainingskamp in Groningen was het vandaag weer tijd om te voetballen. En wel tegen buurman KCVO uit Vaassen. In het tweede elftal van de club werd een leuke oefentegenstander gevonden en zodoende werd er om half 12 afgetrapt op Sportpark de Egelbeek.

Het duel was tevens de eerste wedstrijd onder leiding van trainer Harry de Graaf, die het eerste elftal op diverse plekken heeft gewijzigd. Zo begon Erik Braakman (tevens als captain) op het doel en keerde good-old Herman Bosch terug voor de nodige ervaring.

De Graaf moest ook gelijk puzzelen, want Gerben van Essen, René de Wilde en Youri Zweekhorst ontbraken wegens werk, ziekte en blessureleed.

KCVO bleek over een voetballende ploeg te beschikken. Op het mooie kunstgrasveld in Vaassen werd direct zichtbaar dat beide elftallen hun uiterste best deden om alles voetballend op te lossen en bij vlagen  ging dat heel aardig. Het leverde hier en daar wat kleine kansen op voor Emst. Via Jeroen van Essen en Mark van den Esschert werd de ploeg gevaarlijk en een loepzuiver doelpunt van Lorenzo van Gortel werd afgekeurd. En omdat ook Erik Braakman zijn doel schoon wist te houden, werd er met een 0-0 stand gefloten voor de rust.

In de tweede helft was er eenzelfde spelbeeld. KCVO had misschien iets meer balbezit, maar meer dan enkele vangballen kreeg Braakman niet te verwerken vandaag. Aan de andere kant wist Emst de KCVO doelman wel te passeren. Een goede voorzet van Rick van Mourick werd door Jeroen van Essen achter de doelman van de thuisploeg gekopt. Doordat KCVO een extra aanvaller inbracht en achterin één op één ging spelen werd Emst in de counter nog een aantal keren heel gevaarlijk, maar meer treffers leverde dit niet op.

Emst 1 is 2016 goed begonnen. Als de weergoden goed gezind zijn wacht volgende week al het treffen met VVOG voor de competitie. De aftrap is dan om 14:00 op ons sportpark ’t Hanendärp.