vv Emst 1 geeft in 10 minuten een 2-0 voorsprong weg tegen zaterdag 3e klasser SEH 1

SEH 1

19 november 2015 20:00

Opstelling Emst 1

Verslag vv Emst:

Emst had vanavond in SEH uit Heerde een partner gevonden om tegen te oefenen. Dit omdat de ploeg van Willem Remerie zondag vrij is.

SEH komt uit in de 3e klasse van het zaterdagvoetbal en is dus op papier een veel sterkere tegenstander. In werkelijkheid viel het allemaal wel mee aan de veldkampseweg in Heerde.

Trainer Willem Remerie gebruikte deze wedstrijd om het een en ander te expirimenteren. Zo stond Rick van Mourick linksback, speelde Alex van den Esschert als laatste man en schoof Mark van den Esschert door naar het middenveld. Door afwezigheid van Gerben van Essen en begonnen Youri Zweekhorst en Wouter van Amersvoort als aanvalsduo.

Emst besloot in te zakken en het veld compact te houden. Dit lukte vrij aardig, want in de eerste helft werd SEH amper gevaarlijk. Doelman Rick Mulder hoefde alleen een keer redding te brengen op een schot van afstand en een inzet vanuit een cornerbal.

In de omschakeling werd Emst een aantal keren erg gevaarlijk. Zeker met de diepgang van Wouter en Youri. Een mooie pass van achteruit werd via Youri Zweekhorst voor het doel gebracht en Lorenzo van Gortel stond op de juiste plek om af te ronden. Daarmee kwam Emst op een 0-1 voorsprong en dit was tevens de ruststand.

Emst ging de rust in met een 0-1 voorsprong bij SEH. Dat had niemand op voorhand verwacht.

Na de rust was er eenzelfde spelbeeld. SEH ging wel wat aanvallender spelen en schoof een verdediger door, waardoor het één op één kwam te spelen. De druk op het doel van Rick Mulder werd weliswaar groter, toch kwam Emst er nog een aantal keren gevaarlijk uit. Het resulteerde zelfs in een 0-2 voorsprong. Ditmaal was Lorenzo van Gortel de aangever. Wouter van Amersvoort rondde doeltreffend af.

In de laatste twintig minuten van de wedstrijd begon Emst het conditioneel zwaar te krijgen. SEH deed daarentegen nog een tandje bij. Na een snelle aansluitingstreffer was de pijp aan Emster zijde helemaal leeg, waardoor de 0-2 voorsprong alsnog uit handen werd gegeven. Het werd uiteindelijk 4-2 voor de thuisploeg, maar al met al was het een erg nuttige (en goede) oefenwedstrijd van Emster kant.