Verslag 1e dag 2017

Verslag en foto's Dag 1 Ameland 2017 Jeugd VV EMST

Om 09:00 uur vertrok het eerste busje naar Oosternijkerk om daar een aanhangwagen vol spel- en survival materialen op te halen. Niet veel later en wel om 09:30 uur vertrokken 3 bagagebusjes vanaf de firma Boeve aan de Oranjeweg voor de 26e keer richting Ameland. De nacht daarvoor hadden de bagagebusjes "overnacht" bij de firma Boeve. Aan boort naast de bagage ook de bami en nasi van Slagerij ter Weele, het vlees geregeld door Rinus van de Velde, de boodschappen van de voetbal en nog veel meer gesponsorde zaken. Eenmaal aangekomen in  Holwerd konden zij met de boot 12:30 uur met de boot over varen naar de haven van Ameland in Nes. Het weer was perfect dus een mooie start van deze jeugdtrip.

Rond 12:30 uur verzamelden de eerste deelnemers zich bij de voetbal en om 12:45 uur vertrok de 1e bus met de jongste deelnemers richting Holwerd. Ook bij dit vertrek was de temperatuur al goed.

Om 13:30 uur kwamen de bagagebusjes aan op Ameland en konden de 2 kamphuizen opzoeken. Daar aangekomen werd alle bagage verdeeld over de kamphuizen en werden alle meegenomen boodschappen, spelletjes etc uitgepakt. Ook had de supermarkt op Ameland de bestelling al netjes verzorgd in het kamphuis. Nu wachten op de eerste groep deelnemers.

Deze eerste groep ging met de boot van 15:30 uur over en door het lage water duurde de tocht langer dan normaal. Zo rond 17:00 uur waren zij met de boot over. Inmiddels was de 2e groep deelnemers zo rond 14:45 uur met de 2e bus vertrokken vanuit Emst.

Na aankomst van de eerste groep was het een klein stukje lopen naar de fietsenverhuur waar de begeleiding uit de busjes al weer klaar stonden om iedereen van een mooie fiets te voorzien.

Even langs de webcam bij de haven en zo rond 17:30 uur was de eerste groep bij de kamphuizen. Nadat iedereen hun tas en een slaapplek had gevonden kon er direct gevoetbald worden in het opblaasbaarvoetbalveld.

Omdat de 2e groep op tijd vanuit Emst bij de boot in Holwerd was aangekomen konden zij een boot eerder nemen dan gepland. Een mooie meevaller.
Deze groep ging daarom om 16:30 uur al over en kwam een klein uur later aan. Ook voor hen was er een fiets en rond de klok van 18:30 uur waren beiden groep bij de kamphuizen.

Nu was het tijd om snel even ergens wat te gaan eten. De meeste teams gingen naar de snackbar voor een patatje met iets lekkers erbij.
Dat dit snel moest gebeuren kwam natuurlijk door de Europaleaque finale tussen Ajax en Manchester United die op het programma stond.
Stipt om 20:45 uur zat iedereen voor het grote scherm en de beamer die de organisatie klaar had gezet.
In de rust van deze wedstrijd was het tijd voor de lekkere Europaleaquetaartjes van bakkerij Breden. Deze waren erg lekker.
Helaas viel de wedstrijd iet wat tegen en ging Manchester er met de cup vandoor.

Toch bleef de stemming goed en kon er buiten weer gevoetbald worden want het opblaasbare voetbalveld was inmiddels voorzien van licht. Verder was er een lasergamespel in de duinen rondom het kamphuis. In groepjes van 12 personen kon dit spel gespeeld worden. Iedereen was laaiend enthousiast over dit spel. Via deze weg even een bedankje voor ELMB (Lammert Buunk) voor het beschibaar stellen van dit mooie spel.

Op dit moment is het reuze gezellig in het kamphuis en zo langzamerhand maken de eerste zich op naar bed te gaan.

Klik hier voor de foto's van de 1e dag Ameland jeugd vv Emst 2017

Nu op naar dag 2 op Ameland 2017