Raoul Gerrits schiet v.v. Emst 1 naar derby overwinning tegen sv Wissel 1

EPE

Opstelling Emst 1 (zon)

PHOTO-2022-11-20-14-56-32.jpg

Hieronder een iet wat Wissel gekleurd verslag van deze wedstrijd.
Helaas is niemand van Emst gevraagd.

Verslag www.destentor.nl:
De kou in Epe weerhield de mensen er niet van om naar het sportpark van SV Wissel te komen. Daar nam de vijfdeklasser het op tegen Emst. Beide partijen waren goed vertegenwoordigd met supporters. De bezoekers keerden huiswaarts met drie punten op zak: 0-1.

Met gele rookbommen probeerden de supporters van Wissel hun ploeg voor de wedstrijd op scherp te zetten. Die scherpte ontbrak in minuut elf heel even en dat bleek gelijk fataal. Emst wist via Raoul Gerrits op 0-1 te komen. Dit bleek ook gelijk de enige goal van de wedstrijd.

Zuur
Des te zuurder waren de druiven voor Wissel, vond ook middenvelder Michael Schakelaar. "We hebben één kans weggegeven en die ging er gelijk in. Op dat moment na zijn we de hele wedstrijd de bovenliggende partij geweest, denk ik. We hebben de kansen op een gelijkmaker wel gehad. Zelf was ik er dichtbij met een schot dat via de onderkant van de lat eruit ging. Later hoorde ik dat hij zat, maar daar doen we niks meer aan. We hebben onverdiend verloren, een gelijkspel was terecht geweest."

De derby trok veel toeschouwers. De meeste mensen hadden zich goed warm aangekleed tegen de kou. De één deed dat met een warme SV Wissel jas, en de ander met een oranje muts van Emst.

Kaartenregen
Terwijl de jongste supporters plezier maakten in de pannakooi, ging het er op het veld bij vlagen wat minder vriendelijk aan toe. Dit leidde tot een totaal van maar liefst negen gele kaarten. Langs de lijn was men het niet altijd eens met de beslissingen van de arbitrage. Dit leverde de scheidsrechter hier en daar wat ludieke verwensingen op.

Ook de arbiter kon hier wel om lachen. Schakelaar begreep de intentie van de scheidsrechter, maar was het niet altijd eens met de leidsman. "Hij wilde het denk ik niet laten ontsporen, omdat het een derby is. Misschien begon hij iets te vroeg met kaarten uitdelen. Sommige waren ook wat twijfelachtig, maar ik denk dat hij het graag rustig wilde houden. Negen gele kaarten is wat veel, maar het had gelukkig geen grote gevolgen voor de wedstrijd."

Beladen
Tijdens de rust zochten de mensen massaal de warme kantine op. Hier kon men voor drie munten genieten van een klassiek broodje braadworst. Dat het geen derby van haat en nijd is, bleek ook in de gezellige kantine. De mensen dronken gemoedelijk een biertje met elkaar en namen nog eens goed de eerste helft door. Van rivaliteit was dus geen sprake, maar van een beladen wedstrijd mogen we wél spreken volgens Schakelaar.

"Vooraf is er vuurwerk en er komen meer mensen op af. Ik heb er al een aantal gespeeld, dus ik wist wat me te wachten stond. Voor een aantal jongens is dit nieuw, dus was er misschien wat spanning vooraf. Het is een derby, het leeft en je wilt gewoon winnen. Dat het niet is gelukt is, is heel jammer. Ik verwacht dat ik wel een aantal appjes uit Emst zal ontvangen deze week. Dat hoort er ook bij helaas. Voor ons is het nu wachten op de uitwedstrijd. Dan kunnen we die appjes weer terug sturen", besluit hij zelfverzekerd.

2022-11-21_20_59_47-de_Stentor.png