Gijs Pannekoek schiet met 4 doelpunten v.v. Emst JO15 naar overwinning tegen leeftijdsgenoten van Sallandia JO15

Emst JO15-1JM

Sallandia JO15-1

23 oktober 2021 13:00

Sportpark 't Hanendârp
Hanendorperweg 83
8166JH
EMST
tel. 0578-661270

Vandaag mocht onze v.v. Emst JO15-1 na een weekend rust aantreden tegen hun leeftijdsgenoten van Sallandia JO15-1.
V.v. Emst had na 3 wedstrijd 6 punten en Sallandia had 2 wedstrijden gespeeld en daarin 3 punten behaald.
Het leek een mooie wedstrijd te gaan worden

Bij v.v. Emst vanwege de herfstvakantie en blessures maar liefst 4 afwezigen maar gelukkig wilden Cas en Vera vanuit de JO13 vandaag meedoen.
Kortom 13 spelers voor Emst aan de start van deze wedstrijd.

Om 13:00 uur was de aftrap en Emst zette direct druk naar voren en ging op zoek naar een doelpuntje.
De as stond goed en er kwam kansen. Sallandia had het zwaar maar bood goed tegenstand.

Vanuit achteruit werd er door Emst opgebouwd en al het nodig was kwam de lange bal.
Het was een sportieve pot waarbij Emst de betere ploeg was.
Er was een klein momentje waarbij een speler van Sallandia veel te laat was en Koen Huiskamp een blessure schopte.
Koen moest hierdoor het veld even verlaten.

Uiteindelijk zorgde Gijs Pannekoek in de 4e minuut van de wedstrijd door met een mooi doelpunt 1-0 ruststand op het scorebord.
Gijs onderschepte knap de bal en hij zag de keeper ver van zijn goal staan. Met een loepzuiver schot kon bij van grote afstand de keeper passeren.

Na de rust hetzelfde beeld. Sallandia probeerde ook kansen te creeeren maar dat lukte vaak tot aan de 16 meter. De goedkeepende Thomas Wellner kreeg weinig te doen maar wat hij kreeg te doen deed hij uitstekend.

Dat Sallandia weinig kansen kreeg was ook de verdienste van de Emster verdediging die onder leiding van Brian Maat maar weinig weg gaf.

Het duurde nog even in de 2e helft voordat de 2-0 op het scorebord verscheen maar na 12 minuten was het wederom Gijs die scoorde 2-0.
Een vrije trap aan de zijkant van het veld draaide hij perfect over de keeper van Sallandia heen.
Sallandia probeerde het wel maar kon niet tegen het beter voetballende Emst op.

Nadat er een aantal kansen naast gingen of om buitenspel afgefloten werden was het wederom Gijs die de wedstrijd op slot gooide.
Na een mooie diepe bal ging hij alleen op de keeper van Sallandia af en omzeilde de keeper waardoor de 3-0 een feit was.

Sallandia gaf het op en vlak voor tijd mocht wederom Gijs scoren. Een verkeerde uitverdedigde bal kwam voor zijn voeten en Gijs maakte zijn 4e van de middag.

Na 70 minuten was het dan einde wedstrijd en zo bezet onze v.v. Emst JO15-1 door deze overwinning een gedeelde 1e plek. Deze plek moet wel gedeeld worden met 3 andere teams waarbij 2 team nog maar 3 wedstrijden hebben gespeeld waar de teller voor Emst al op 4 staat.

Volgende week mag Emst naar Colmschate om daar om 13:00 uur aan te treden tegen hun JO15-3.