V.v. Emst 1 pakt na 3 kwart van de wedstrijd op voorsprong te hebben gestaan verdiend punt tegen nummer 3 De Hoven 1.

De Hoven 1

4e klasse F

14 november 2021 14:00

Anoniem

Sportpark Molenweg Oost
Molenweg 36
7205BD
ZUTPHEN

Opstelling Emst 1 (zon)

15/11/21: Verslag ´De Stentor Deventer´:
Van corona herstelde spelers De Hoven stellen teleur met gelijkspel tegen v.v Emst
De Hoven is weer op de been na een coronauitbraak, maar de overwinning tegen Emst blijft uit: 1-1.

In de eerste wedstrijd zonder publiek slaagde De Hoven er niet in om te winnen van laagvlieger VV Emst. Een vijftigtal supporters van De Hoven moest door de aangescherpte coronamaatregelen noodgedwongen op afstand, buiten de hekken van sportpark Molenweg Oost, de wedstrijd volgen. Van veraf zagen de supporters hoe hun club teleurstellend bleef steken op een gelijkspel (1-1).

Misschien was de coronauitbraak bij het eerste elftal van voetbalclub De Hoven een paar weken geleden wel een voorbode voor wat er aan zat te komen in de rest van het land. Het eerste en tweede elftal van de club uit de gemeente Zutphen kampte eind oktober met een forse corona-uitbraak, waarbij 20 selectiespelers besmet raakten met het virus. Destijds was het reden voor de club om het gehele seniorenprogramma eruit te gooien. Trainer Gerton te Winkel heeft een kleine drie weken na de uitbraak nog steeds te maken met het virus. ,,Een aantal jongens uit de groep is er nog aardig ziek van geweest, dat zie je wel terug in een verminderde conditie. Het ging eind oktober in een keer ook heel snel. Daar schrik je dan wel van en dat heeft z’n weerslag op de hele groep gehad.”

Vervelend moment
De coronauitbraak bij Ten Hoven kwam volgens Te Winkel op een vervelend moment. ,,We hadden een prima seizoenstart en het was voor ons daarom ook balen dat die wedstrijden afgelast moesten worden. In de laatste wedstrijd voor de corona-uitbraak verloren we overigens kansloos met 7-0 van IJsselstreek. Een aantal spelers had toen het virus waarschijnlijk al onder de leden. Het kan een verklaring zijn voor die nederlaag, maar dat is natuurlijk wel speculatief. In de afgelopen anderhalve week hebben we gelukkig weer volop kunnen trainen en de goede start van het begin van het seizoen door kunnen zetten. We hebben gewonnen van Loenermark en Victoria Boys.”

Tegen laagvlieger Emst moest Te winkel toezien hoe zijn ploeg de stijgende lijn niet door kon zetten met de derde overwinning op rij. De Hoven had geen goed antwoord op het stugge verdedigen van de Veluwse bezoekers. De spaarzame maar vlijmscherpe counters van Emst brachten de ploeg van Te Winkel zelfs regelmatig aan het wankelen. Na een vroege achterstand door een doelpunt van Emst-middenvelder Jeroen van Essen kon Marco Kroese een kwartier voor tijd de gelijkmaker maken bij een scrimmage. Dit tot grote opluchting van het op afstand aanwezige publiek achter de hekken.

Rommelig
Na afloop van de wedstrijd baalde Te Winkel vooral van het puntverlies. ,,We hebben onszelf tekort gedaan in deze wedstrijd. De hele wedstrijd was van beide kanten rommelig, maar wij vergaten te voetballen.”

Waren de drie wedstrijden in acht dagen tijd dan toch te veel voor de ploeg, die pas van corona herstelde? ,,Nee, dit was gewoon een slechte wedstrijd van ons”, stelde aanvoerder en sterkhouder Sebastian van Laar. ,,We hadden hier gewoon slimmer moeten zijn en drie punten moeten pakken. Dit lag volledig aan onszelf.”

Na de halve misstap heeft De Hoven vijf punten minder dan koploper Groen Wit'62.

14/11/21: Verslag www.destentor.nl:
Laagvlieger VV Emst pakte verrassend een puntje in de uitwedstrijd tegen De Hoven.

Na een goed eerste kwartier, met een doelpunt van Jeroen van Essen, wist Emst nog een uur het eigen doel leeg te houden.
Pas een kwartier vóór tijd kon Marco Kroese het hoger geklasseerde De Hoven langszij brengen: 1-1.

Na afloop van de wedstrijd was niemand echt tevreden met de uitslag. Emst-trainer Jeroen de Vries dacht dat zijn ploeg uit de counter wellicht meer had kunnen halen: ,,Vooraf was ik tevreden geweest met een punt in deze wedstrijd. Nu, na afloop van de wedstrijd, ben ik dat niet. In de tweede helft had De Hoven misschien wel meer balbezit en drongen ze ook meer aan, maar wij kwamen met twee snelle aanvallers er een paar keer goed uit waardoor we gevaarlijk konden worden. We konden dat in de tweede elft helaas niet omzetten naar nog een doelpunt.

De Hoven-trainer Gerton te Winkel was na afloop kritisch op zijn eigen ploeg: ,,We hebben onszelf tekort gedaan in deze wedstrijd. De hele wedstrijd was aan beide kanten rommelig, maar wij vergeten uiteindelijk te voetballen. We misten wat spelers door blessures, het veld was moeilijk bespeelbaar en we hadden een tegenstander die hier duidelijk op het veld stond weinig voetballende intenties, toch mogen dat geen excuses zijn voor ons. De reden dat we vandaag niet winnen moeten we echt bij onszelf zoeken.”

De Hoven-Emst 1-1 (0-1). 14. Jeroen van Essen 0-1, 76. Marco Kroese 1-1.