v.v. Emst JO11 wint eerste wedstrijd op half veld in spannende wedstrijd tegen ZVV JO11

ZVV '56 JO11-2

Emst JO11-1JM

4e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 25

4 september 2021 10:00

R.H. Oskamp

Sportpark Zevenhuizen
Schoonbroeksweg 8 A
7323AN
APELDOORN
tel. 055-3663012

Eindelijk mochten we weer; lekker een wedstrijd gaan voetballen en dit seizoen als JO11 team.

Het was vandaag wel spannend want nu moest er gespeeld gaan worden op een half veld ipv een kleiner kwart veld waarop onze spelers de afgelopen jaren hadden gespeeld.

Milan was vandaag afwezig en Edine was ziek dus kon er niet bij zijn.
Gelukkig heeft Lieke aangegeven het voetballen toch erg te missen en zij komt er dit seizoen weer bij.

Met Lieke erbij hadden we vandaag 10 spelers.
Ruby, Lianra, Lauren, Lieke, Wessel, Denly, Steef, Sven, Gael en Jens stonden aan de aftrap.

Het was heerlijk weer en om 10:00u floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd.
ZVV´56 begon er sterk aan de wedstrijd en speelde de bal erg goed rond naar elkaar.
Emst moest erg wennen aan het grote veld maar verdedigde goed.
Naarmate de wedstrijd vorderde kreeg Emst meer grip op de grote jongens van ZVV´56.
Toch was het eerste doelpunt voor ZVV´56. De spits schoot de bal goed achter de kansloze keepster van Emst.

Gelukkig gingen de koppies van Emst niet naar beneden maar ze kregen juist steeds mee zelfvertrouwen dat ook zij konden scoren.
De eerste de beste aanval van Emst belande achter de keeper van ZVV´56. Een hard schot van de goed spelende Sven zorgde voor de gelijkmaker.

Beide teams waren goed aan elkaar gewaagd en het was weer ZVV´56 die op voorsprong kwam, 2-1.
Lianra vond het welletjes en die maakte direct weer 2-2.

Emst bleef hard werken. Ruby sloeg veel ballen uit haar doel en achterin waren het Jens, Lauren, Denly en Steef die zwoegden en de aanvallers van ZVV´56 goed wisten af te stoppen. Op het middenveld zetten Sven, Gael en Wessel veel goede aanvallen op en onze spitsen Lieke en Lianra probeerden te scoren en als dat niet lukte verdedigden iedereen met z´n allen weer goed mee om daarna weer ten aanval te trekken.

ZVV´56 beschikte over een aantal goede voetballers maar nu was het Emst die op voorsprong kwam. Weer was het Lianra die een prachtig doelpunt wist te maken. ZVV´56 ging op zoek naar de gelijkmaker en ja hoor die viel ook. Met een 3-3 op het scorebord was het publiek de grote winnaar bij deze leuke wedstrijd in een heerlijk zonnetje.

Daar waar deze wedstrijd eigenlijk geen winnaar moest krijgen dacht Lieke daar toch anders over want zij maakte vlak voor tijd de 3-4.
ZVV´56 kreeg nog een aantal kansen op de gelijkmaker maar die viel door hard werken van Emst niet en zo wisten onze jongens en meiden van de JO11 voor het eerst op een half veld een zwaarbevochten maar erg knappe overwinning binnen te slepen. Top gedaan !!

De trainers waren zo blij met deze overwinning dat ze op de terugweg naar Emst langs de MAC reden en in de kantine van de v.v. Emst alle spelers en ouders trakteerden op een heerlijk hamburger. Trainers bedankt hiervoor !!!

Volgende week zaterdag de 2e bekerwedstrijd thuis tegen sv Vaassen JO11-1.