Moeizame bekeroverwinning voor v.v. Emst 1 uit bij Ratti/Socii 1

SSA/SJO Ratti - Socii 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 3 12

5 september 2021 14:00

P Rudolph

Sportpark De Lankhorst
Lankhorsterstraat 3 A
7234SR
WICHMOND

Opstelling Emst 1 (zon)

Op deze schitterende zondagmiddag mocht onze v.v. Emst 1 uit naar Wichmond voor een bekerwedstrijd tegen de plaatselijke 5e klasser Ratti/Socii 1.

Na 45 minuten onderweg geweest te zijn werden we hartelijk onthaald bij Ratti/Socii.
De club bestond 75 jaar en er was een drivetrue feest voor alle leden.
Wij als tegenstander werden ontvangen met taartjes. Een goed begin van de middag ;-)

Bij v.v. Emst 1 een aantal afwezigen.
Zo waren Wouter van Amerfoort, Dennis Kloezeman en Thijs Albertus geblesseerd. Wesley Pannekoek, Marc vd Esschert waren om verschillende redenen nog afwezig. Gelukkig vulden Ramon Evers en Michael Gerrits ons eerste elftal aan waardoor we met 14 spelers aan de wedstrijd konden gaan beginnen.

Het gras was wat lang en de lijnen niet goed zichtbaar maar toch kon er om 14:00 uur gestart worden aan deze bekerwedstrijd.
V.v. Emst 1 nam direct vanaf het begin het initiatief, probeerde veel balbezit te houden en over een aantal schijven het doel van de tegenstander Ratti/Socii 1 te bereiken. Dit lukte niet altijd even goed waarbij het hobbelige veld nog wel eens wat foutjes in de aanname veroorzaakte. Geen excuses want de tegenstander had hier natuurlijk ook last van. Door deze foutjes van Emst kreeg ook Ratti/Socii kansen maar wisten er geen te verzilveren. De goed keepende v.v. Emst 1 keeper Dylan vd Beek hield zijn doel schoon. Zelfs na een 1 op 1 actie met de spits van Ratti/Socii 1.

De beste kansen in de eerste helft waren voor Emst.  Nadat de scheidsrechter in de 21 minuut een drinkpauze inlaste pakte v.v. Emst 1 bij de hervatiing direct het weer het initiatief. Een perfecte voorzet van Jesper Timmer werd erg knap binnengeschoten door Nick Boezewinkel. Hij kwam goed voor zijn man en schoot de bal achter de keeper van Ratti/Socii 1. Voor Nick zijn eerste officiele bekerdoelpunt na zijn rentree bij onze v.v. Emst.

Emst hield veel balbezig maar bleef slordig in de passing waardoor Ratti/Socii af en toe kansjes kreeg.
Maar echt gevaarlijk werden ze niet. Emst was de betere partij maar had ook moeite het doel van Ratti/Socii 1 te vinden.

Na 45 minuten stond er een 0-1 voorsprong voor onze v.v. Emst 1 op het scorebord.

De 2e helft eenzelfde beeld. Een beter Emst met veel balbezit en een op kansjes loerende Ratti/Socii 1.
Het was warm en het tempo laag bedroevend laag.  Toch gaf Emst in de 2e helft nagenoeg niets meer weg. Een aantal cornerballen en een afstandschot vanaf de middenlijn waarbij Ratti/Socii 1 dacht de iets te ver voor zijn goal staande ingevallen v.v. Emst keeper Rick Mulder te verschalken. Maar ook die bal ging ver naast.

V.v. Emst 1 maakte het zichzelf moeilijk door goede de kansen die zich voordeden niet af te maken. Hierdoor bleef Ratti/Socii 1 hoop houden op een gelijkspel. Het vizier aan de v.v. Emst stond nog niet scherp maar positief is wel dat de kansen wel gecreerd werden. Onnodig waren de 2 opgelopen gele kaarten aan Emsterzijde. Ook goed om te zien dat de ingevallen Ramon Evers en Michael Gerrits moeiteloos meedraaiden op deze zondagmiddag.

Na 90 minuten spelen floot de goed fluitende scheidsrechter P. Rudolph voor het einde van de wedstrijd waarbij de ruststand van 0-1 ook de eindstand was geworden.

Na het douchen met z´n allen in de kantine van Ratti/Socii nog even naar de F1 in Zandvoort kijken en werd de overwinning van Max Verstappen ook hier met gejuig ontvangen. Hierna weer 45 minuten terug naar Emst.

Namens de spelers en begeleiding van v.v. Emst 1 nog wel een groot compliment voor de vele Emst toeschouwers die deze middag helemaal naar Wichmond zijn gekomen om ons vlaggeschip aan te moedigen, top !!!

Komende dinsdag staat een oefenwedstrijd uit tegen WZC op het programma en volgende week zondag komt 3e klasser AZC in Emst op bezoek.