V.v. Emst JO9-1 is KAMPIOEN door ook laatste wedstrijd uit de 1e fase van de competitie te winnen van KCVO JO9-2.

KCVO JO9-2

Emst JO9-1

3 oktober 2020 8:45

Clubscheidsrechter

Het was vroeg vetrekken vandaag want om 7:55 uur werd er verzameld op de parkeerplaats bij onze v.v. Emst.
Een vreemde zaterdagmorgen want voor het eerst mocht er geen publiek bij de wedstrijden aanwezig zijn.
Het vreemde is dat de ouders die de kinderen vervoeren naar de uitwedstrijd wel als begeleider de wedstrijd mogen bekijken.
Dit hield in dat er bij deze uitwedstrijd alleen maar mensen van de v.v. Emst mochten kijken.

Iedereen had er zin in want alle voorgaande wedstrijden in deze 1e faze van de competitie werden gewonnen en als er vandaag gewonnen werd dan zou onze v.v. Emst JO9-1 KAMPIOEN worden.

Het team was compleet en zo konden we met 8 spelers aantreden tegen buurman KCVO JO9-2.
De trainers Lucas en Maximiliaan waren gespannen en na een goede warming-up was iedereen gefocused.

Om 8:45 uur begon de wedstrijd en al snel werd duidelijk dat het geen makkie zou worden vandaag
Emst startte goed en combineerde er in de eerste minuten van de wedstrijd lustig op los.
De 7 spelers van KCVO gaven goed tegenstand en vormden een hecht team.
Ze kwamen ondanks het goed combineren van Emst er een aantal keren gevaarlijk uit.

Gelukkig stond onze keepster Ruby vandaag goed te keepen en stopte de aanvallen en sloeg een aantal doelpogingen netjes tot corner.
Ook stonden Jens en Edine achterin weer goed te verdedigen.
Ons middenveld bestond uit Sven, Steef en Denley. Voorin stonden Steef en Lianra.
Iedereen werkte hard en de kansen voor Emst kwamen er maar bleven beperkt tot een aantal afstandschoten.

Het was ook KCVO die op voorsprong kwam. Aan de zijkant van het veld veroverden zij de bal en ronde deze kans strak af, 1-0.

Emst schrok hiervan maar de koppies gingen niet naar beneden. Het spel golfde van de ene naar de andere kant en beide teams lieten zien dat ze goed konden voetballen.

Na een overtreding door KCVO kreeg Emst een vrije trap net over de middenlijn. Onze verdedigster Edine stond achter de bal en de trainers gaven aan dat ze de bal gewoon op het doel van KCVO moest gaan schieten. Edine luisterde hier goed naar en vuurde deze vrije trap als kanonskogel af op het doel van KCVO. Deze vrije trap was zo hard dat niemand de bal zag en voor iedereen het doorhad lag de 1-1 achter de keeper van KCVO. Een wereldgoal !!

Dit doelpunt gaf Emst weer hoop op een overwinning. Niets was minder waar want het was 10 minuten na de 1-1 wederom KCVO die op voorsprong kwamen. Ook een erg mooi uitgespeeld doelpunt en Emst kon weer opnieuw beginnen. Zou de laatste wedstrijd van deze 1e fase dan toch verloren gaan worden?

De jongens en meiden van Emst dachten hier anders over. In het laatste deel gaven ze niet op.
Edine en Jens hadden besloten dat KCVO er niet meer door zou mogen komen en heel af en toe gebeurde dit maar dan stond Ruby haar mannetje in de goal.

Op het middenveld gingen Sven, Steef en Denley goed voetballen en combineerden er op los. Mooi om te zien dat zij elke wedstrijd groeien als voetballer. Denley is nog maar net begonnen bij ons team maar hij doet nu al erg leuk mee. De inzet van Steef en Sven is uitmuntend en met hun harde werken brengen zij onze spitsen Wessel en Lianra steeds in stelling. Zij proberen beiden de verdediging van KCVO te passeren en dit lukt hun vaak maar de doelpunten blijven nog even uit.

in de laatste kwart van de wedstrijd moest het dan toch echt gaan gebeuren. Na een peptalk van de trainers ging Emst in dit laatste kwart alles of niets spelen. En het was 5 minuten voor tijd Steef die opstoomde en zich niets bedacht, hij schoot op het doel en bracht met deze mooie goal de stand weer gelijk, 2-2.  In de tussentijd kreeg ook KCVO grote kansen en het was maar de vraag wie deze wedstrijd zou gaan winnen. Een ding was wel duidelijk, de ploeg die nu nog zou scoren zou maar zo de winnaar kunnen worden.

En vlak voor tijd was het dan zover. Het alles of niet spel van Emst werd beloond want Lianra wist na een mooie aanval de 2-3 achter de keeper van KCVO te schieten. We stonden op voorsprong. Van iedereen uit Emst mocht de scheidsrechter afflutien maar dat deed hij nog niet. Ook Jens kreeg nog een reuze kans op de 2-4 maar zijn bal verdween op de paal. Na 4x 15 minuten was het dan echt zo ver; de wedstrijd was afgelopen, Emst had gewonnen en mochten zich daardoor KAMPIOENEN noemen.

Eerst nog even penalty´s nemen en daarna was het tijd voor de KAMPIOENSCHAPSMEDAILLES en een mooi KAMPIOENSCHAPSFOTO.
Iedereen genoot van dit mooie kampioenschap, was waren ze trots !!!!

Namens de v.v. Emst feliciteren we Ruby, Edine, Jens, Steef, Wessel, Sven, Denley, Lianra en hun trainer Lucas en Maximiliaan met dit mooie KAMPIOENSCHAP.

Op hun beurt bedanken zij het jeugdbestuur voor de mooi medailles.

Nu is onze v.v. Emst JO9-1 2 weken vrij en dan begint de 2e fase van de competitie en dat zal dan nu een sterkere poule gaan worden.

4d8b0c02-a425-408f-9ae8-acdeb35b5829.jpg