V.v. Emst 2 start competitie met mooie zege op Victoria B 3

20 september 2020 9:30

Herwin Rozendal

Opstelling

Vandaag stond voor de mannen van trainer William Bijsterbosch de eerste competitiewedstrijd op het programma en wel thuis tegen Victoria Boys 3 uit Apeldoorn. Toeval bestaat niet maar laat nu net de laatste competitiewedstrijd van het vorige seizoen bij het uitbreken van Corona ook Victoria B 3 de tegenstander geweest zijn. Dit wedstrijd werd destijds in de stromende regen kansloos verlopen.

Vandaag was in ieder geval het weer al veel beter want een heerlijke nazomerzon en een nat veld waren de ingredienten voor een mooie voetbalmorgen.

Om 09:30 uur werd er afgetrapt en direct werd duidelijk dat beide teams er zin in hadden er een leuke wedstrijd van te maken.
V.v. Emst 2 begon fel aan de wedstrijd en kwam na 8 minuten op voorsprong.
Victoria B 3 stelde onze keeper Rik Mulder niet veel op de proef. Af en toe kwam er een cornerbal of verdwaald schot op doel maar meer ook niet.
V.v. Emst was beter en spits Edwin Eenhoorn scoorde zelfs de 2-0 maar deze werd afgekeurd vanwege een botsing met de keeper in de 5 meter.
Niet iedereen vanuit Emst was het hiermee eens maar dat veranderde het besluit van de scheidsrechter niet.
V.v. Emst 2 speelde goed en had veel balbezit.

Met een 1-0 voorsprong werd er gerust.
In de rust kwamen onze 2 JO19 gastspelers Ramon en Milan in het veld en met hen ging v.v. Emst 2 verder met waar het voor de rust gebleven was.
Met veel balbezet, inzet en voetbalplezier ging v.v. Emst 2 op zoek naar de 2-0 en deze kwam er ook al heel snel in de 2e helft.
Na 3 minuten was het al raak. Een perfecte voorzet van Michael Gerrits werd snoeihard binnengekopt door spits Edwin Eenkhoorn.

In het restant van deze 2e helft domineerde v.v. Emst 2 de wedstrijd en kwam Victoria B 3 er af en toe uit maar echt gevaarlijk werden ze niet.
De organisatie stond als een huis en het was zoeken naar de 3-0. Kansen hiervoor kwamen maar deze vonden allen helaas niet het net.

Na 90 minuten werd er voor het einde van de wedstrijd gefloten en konden de 3 punten in Emst blijven.
Met deze overwinning start onze v.v. Emst 2 de competitie uitstekend.

Volgende week een uitwedstrijd bij buurman KCVO 4 waarbij deze lijn doorgezet zal moeten worden.