Midweekse bekerwedstrijd uit in Hulshorst levert overwinning op voor v.v. Emst JO13-1

Hulshorst JO13-2G

Emst JO13-1

1 september 2020 19:00

Clubscheidsrechter

Afgelopen dinsdagavond mocht onze v.v. Emst JO13-1 een bekerwedstrijd spelen tegen Hulshorst JO13-2.
Deze wedstrijd stond eigenlijk op de zaterdag ervoor gepland maar was op verzoek van Hulshorst verplaatst.

Om 19:00 uur werd er afgetrapt en vanaf het begin zag je goed dat beide teams aan elkaar gewaagd waren.
Hulshorst had 2 hele goede spelers er tussen lopen terwijl Emst als hecht team speelde.

Naarmate de wedstrijd vorderde werd Emst sterker en speelde de bal netjes rond.
Toch was het Hulshorst die na een mooie aanval / solo van hun middenvelder op 1-0 kwam.

Bij de v.v. Emst gingen de koppies niet naar beneden maar juist vooruit want de roken dat ook zij de doelpunten konden maken.
Binnen een kwartier boog Emst een 1-0 achterstand om naar een 1-3 voorspong.
Mooi en knappe doelpunten van Emst waarbij ook gezegd moet worden dat de v.v. Emst verdediging en keeper goed stonden te spelen en hiermee ons middenveld en aanval hielpen bij de doelpunten. Echt mooi teamwerk.

Voor de rust scoorde Emst nog 1x en met een 1-4 voorsprong werd er gerust.

Na de rust hetzelfde beeld en Hulshorst bracht nog een erg goede voetballer in die er de eerste helft niet bij geweest leek te zijn.
Hulshorst werd wat sterker maar Emst wist toch de 1-5 binnen te schieten. De wedstrijd leek gespeeld maar niets was minder waar want Hulshorst gaf het niet op en kwam terug in de wedstrijd door de 2-5 en zelfs 3-5 te maken.
Ook Emst kreeg kansen om de score verder uit te breiden maar dit verzuimden ze.

Uiteindelijk kwam dan toch de 3-6 maar direct daar op de 4-6.

Zou Emst het nog uit handen geven? Nee dat lieten ze niet gebeuren want vlak voor tijd werd het 4-7.
Dit kon niet meer misgaan. In blessuretijd scoorde Hulshorst nog 1x en zo kwam er aan een leuke bekerwedstrijd een einde en belande er een 5-7 overwinning voor de mannen van trainer/leider Michael Gerrits in de wedstrijdapp.

Een mooi begin van het seizoen en deze bekercompetitie.

Volgende week zaterdag 12/9 volgt de volgende bekerwedstrijd en wel thuis tegen SV Terwolde JO13-1.