V.v. Emst 1 start voorbereiding goed met 3-1 oefenoverwinning op Voorst 1 en dit alles op een erg warm sportpark ´t Hanendarp in Emst

Voorst 1

9 augustus 2020 11:00

Erwin Heijmeriks

Opstelling

De mannen van de nieuwe hoofdtrainer Jeroen de Vries zijn vorige week zondag 2 augustus begonnen aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen 20-21. Na een week hard trainen stond vandaag de eerste oefenwedstrijd op het programma en wel thuis tegen 5e klasser Voorst 1.

Vanwege het warme weer was eerder deze week het aanvangstijdstip een aantal keren veranderd en werd er uiteindelijk om 11:00 uur afgetrapt.
Emst 1 miste nog een aantal basisspelers van vorige seizoen. Rick v. M, Wouter v A, Dylan vd B en Wim S waren vanwege vakanties en / of weekendjes weg nog afwezig.

Deze oefenwedstrijd stond onder leiding van KNVB-scheidsrechter Erwin Heijmeriks en door de trainers werd besloten om 3 helften van 30 minuten te gaan spelen.

Beide teams begonnen onwennig aan de wedstrijd maar dat was ook meer dan logisch daar er al een aantal maanden niet gevoetbald mocht worden.
Wel zag je direct dat zowel de spelers als begeleiding maar ook de scheidsrechter er veel in in hadden.
In de 1e minuut van de wedstrijd kwam Voorst 1 iets wat gelukkig op voorsprong nadat de v.v. Emst keeper de bal ongelukkig op de rug van een verdediger van Emst schoot en de spits van Voorst er als de kippen bij was om de bal in het netje te leggen.

Ondanks de hitte kon je zien dat alle spelers, begeleiding maar ook de scheidsrechter erg genoten om weer op het veld te mogen staan.

De wedstrijd ging gelijk op en er waren kansen aan beide kanten. Wel was het spel nog niet zuiver. Balletjes vlogen nog van de voeten en niet alle passes kwamen aan. Maar goed daar zijn deze oefenwedstrijden dan ook voor bedoeld, weer lekker ritme op doen !!

Na 30 minuten spelen werd er gerust met een 0-1 voorsprong voor Voorst 1. Wel moet gezegd worden dat Emst 1 een aantal mooie kansen op de gelijkmaker kreeg maar gescoord werd er niet.

De 2e helft werd na een korte onderbreking weer gestart met aan beide kanten een aantal nieuwelingen op het veld. Emst 1 begon direct vrijer en beter te spelen. In de 33 minuut kreeg Emst 1 een hoekschop dit netjes door Koen Penninx op het hoofd van Marc vd Esschert gelegd werd en hij knikte snoeihard de gelijkmaker binnen.

Voorst 1 zakte wat meer in en Emst 1 kon daardoor wat meer vooruit gaan spelen en dit lukte een aantal keren erg goed. Het publiek genoot van een aantal mooie aanvallen. Ook achterin werd er weinig weggegeven.

In de 56e minuut werd JO19 speler Raoul Gerrit met een heerlijke pass door aanvoerder Lorenzo van Gortel vrijgespeeld en kon recht op de keeper afgaan. Raoul schoot de bal heerlijk binnen, 2-1.

En na 60 minuten zat de 2e helft er op. Het was erg warm geworden dus beide ploegen moesten goed drinken om het verloren vocht weer aan te vullen. Toch was iedereen erg gretig om ook de 3e helft van 30 minuten te gaan spelen.

De 3e helft leek een kopie van de 2e te worden. Een iets beter Emst 1 die een goed georganiseerd Voorst 1 op de knieen probeerde te krijgen door de 3-1 te maken. Kansen genoeg maar de 3-1 leek er niet te komen. Ook kreeg Voorst 1 nog een aantal goede mogelijkheden op de 2-2.  Nogmaals een leuke wedstrijd om naar te kijken.

Vlak voor tijd en wel in de 84e minuut kreeg de goed spelende v.v. Emst 1 spits Lucas de Jong uit een kluts de bal voor de voeten en hij bedacht zich niets door in een keer uit te halen we zeer fraai de wedstrijd op slot te gooien, 3-1.

De laatste minuten vlogen voorbij en na 90 minuten vond de uitstekend fluitende Erwin Heijmeriks het welletjes en konden beide teams terugkijken op een nuttige start van de voorbereiding.

Dat beide teams lekker tegen elkaar gespeeld hadden bleek uit het feit dat de contacten voor een oefenwedstrijd in de winterstop alweer gelegd werden.

De kop is er weer af en de mannen van Jeroen de Vries zullen dinsdag 18 augustus as weer in actie komen op ons eigen Unive Hanendarptoernooi.

Pfff.......: het was warm maar wat fijn dat er weer gespeeld mocht worden door ons vlaggeschip !!!

Han Balk Photography bedankt voor de mooie foto´s vandaag.

20200809Emst1Voorst1a.jpg

20200809Emst1Voorst1c.jpg