Update 14/10: Maatregelen v.v. Emst i.v.m. Coronavirus: wat betekent de aanscherping van 13/10 voor onze v.v. Emst de komende weken

14 oktober 2020 14:45

Dinsdag 13 oktober 2020 heeft het kabinet helaas nog strengere maatregelen moeten treffen om het verspreiden van het Covid-19 virus onder controle te krijgen.

Dit heeft effect op het amateurvoetbal en het verenigingsleven en dus ook op onze v.v. Emst.

Welke veranderingen brengt deze aanscherping voor onze v.v. Emst met zich mee:

1) Geen wedstrijden en trainingen 18 jaar en ouder
Het kabinet heeft besloten dat sporters van 18 jaar en ouder mogen trainen maar met niet meer dan vier personen. In het voetbal betekent dit dus dat er niet getraind kan worden en wedstrijden kunnen worden gespeeld. Dat betekent voor onze v.v. Emst dat de senioren (heren en dames) niet meer mogen trainen en hun competities zijn inmiddels door de KNVB al stilgelegd. Omdat onze v.v. Emst JO19 maar uit 1 speler bestaat die 18 jaar of ouder is zal onze v.v. Emst JO19 wel door kunnen blijven trainen.

2) Geen competitie, wel trainingen tot 18 jaar
Voor de jeugd tot 18 jaar is besloten dat deze mogen sporten in teamverband dus zullen de trainingen van onze v.v. Emst JO19 t/m de v.v. Emst speelgroep gewoon blijven doorgaan. Ook bij deze teams zijn de verschillende competities inmiddels al door de KNVB stilgelegd. Dit om het reisverkeer tegen te gaan. Voor deze trainingsmomenten geldt voor de ouders dat de breng- en haalregeling v.v. Emst weer van toepassing zal zijn.

3) Wanneer gaan deze nieuwe maatregelen in en hoe lang zijn ze van toepassing?
Deze nieuwe maatregelen gaan woensdag 14 oktober 2020 te 22.00 uur in en gelden in ieder geval 4 weken, dus minimaal tot 14 november 2020 !!

We zullen hier met z´n allen weer een goede invulling aan moeten even en vragen wederom uw begrip en medewerking hierbij.

Hieronder nog even de basisregels vanuit de v.v. Emst op een rij:
V.v. Emst trainingen: Corona-regels conform RIVM / KNVB
- U blijft als ouder / speler zelf verantwoordelijk voor het al dan niet laten meetrainen van u en / of uw kind. We begrijpen een elk in te nemen standpunt hierover ten volle.
- Ouders en andere toeschouwers zijn ook de komende weken niet meer welkom bij de trainingen van onze (jeugd-)-teams.
Ouders kunnen hun kinderen daarom alleen maar naar de trainingen brengen en na afloop weer ophalen. Hierbij vragen we iedereen om de rijrichting op onze parkeerplaats aan te houden en natuurlijk ook de 1,5 meter afstand te respecteren.
- De kantine blijft voorlopig gesloten. Het advies uit hygiënisch oogpunt is om voor aanvang van de training goed de handen te wassen evenals bij terugkomst thuis! Op ons sportpark zullen hier beschermingsmaterialen zoals handgel, doekjes etc voor aanwezig zijn.
- Tijdens de trainingsavonden zal er een jeugd- of hoofdbestuurslid als Corona gastheer op het sportpark aanwezig zijn om te kijken hoe de trainingen verlopen, waar trainers eventueel tegenaan lopen met als doel hier een oplossing voor te vinden en om te kijken of er voldaan wordt aan de eis van het afstand houden van 1,5 meter.
- Kinderen graag maximaal 10 minuten voor aanvang van de trainingen in trainingstenue en voetbalschoenen aanwezig laten zijn.
- De kleedkamers en toiletten op ons sportpark zullen voorlopig gesloten blijven. Ouders vragen wij dan ook de kinderen thuis te laten omkleden en douchen.
- Na afloop van de trainingen zal er drinken voor alle kinderen klaar staan en na het nuttigen hiervan vragen wij iedereen weer zo spoedig mogelijk huiswaarts te laten gaan.

Verder willen we iedereen vragen zoveel mogelijk de RIVM maatregelen te volgen.
Behoudens de nieuwe maatregelen zullen alle andere geldende maatregelen voorlopig blijven bestaan.
Klik hier voor deze maatregelen.

Ook hopen we dat iedereen ook in de komende periode onze mooie v.v. Emst trouw zal blijven. In deze moeilijke tijden is dit van groot belang voor onze mooie vereniging.

Mochten er op dit moment vragen of opmerkingen leven dan horen wij deze natuurlijk graag.
Dit kan door een telefoontje aan een van onze jeugd- of hoofdbestuursleden of door een mail te sturen aan [email protected] of [email protected]

Als laatste nog een oproep namens onze v.v. Emst: Vergeet ze vooral nu niet: Koop bij onze sponsoren !!
Klik hier voor meer informatie hierover.

Wij wensen iedereen weer veel sterkte toe in de komende periode, blijf gezond, let goed op elkaar en we zien jullie graag snel weer in tijden waarop het weer kan!

Met vriendelijke sportgroet,
Jeugd- en hoofdbestuur v.v. Emst

Hieronder het protocol: ´spelregels om weer veilig samen te sporten´.
Protocol.png