Update 29/9: Maatregelen v.v. Emst i.v.m. Coronavirus: Kantine gesloten en geen toeschouwers meer bij onze trainingen en wedstrijden.

29 september 2020 11:00

De maatregelen rondom het Coronavirus zijn gisteren, 28/9, landelijk weer aangescherpt en hierdoor zal onze kantine op ons sportpark ´t Hanendarp minimaal de komende 3 weken gesloten zijn en er zijn geen toeschouwers meer welkom bij de wedstrijden van onze v.v. Emst teams.

We zullen hier met z´n allen weer een goede invulling aan moeten even en vragen wederom uw begrip en medewerking hierbij.

V.v. Emst trainingen: Corona-regels conform RIVM / KNVB
- U blijft als ouder / speler zelf verantwoordelijk voor het al dan niet laten meetrainen van u en / of uw kind.
We begrijpen een elk in te nemen standpunt hierover ten volle.
- Ouders en andere toeschouwers zijn de komende weken niet meer welkom bij de trainingen van onze (jeugd-)-teams.
Ouders kunnen hun kinderen daarom alleen maar naar de trainingen brengen en na afloop weer ophalen. Hierbij vragen we iedereen om de rijrichting op onze parkeerplaats aan te houden en natuurlijk ook de 1,5 meter afstand te respecteren.
- De kantine blijft voorlopig minimaal 3 weken gesloten. Het advies uit hygiënisch oogpunt is om voor aanvang van de training goed de handen te wassen evenals bij terugkomst thuis! Op ons sportpark zullen hier beschermingsmaterialen zoals handgel, doekjes etc voor aanwezig zijn.
- Tijdens de trainingsavonden zal er een jeugd- of hoofdbestuurslid als Corona gasteheer op het sportpark aanwezig zijn om te kijken hoe de trainingen verlopen, waar trainers eventueel tegenaan lopen met als doel hier een oplossing voor te vinden en om te kijken of er voldaan wordt aan de eis van het afstand houden van 1,5 meter.
- Kinderen graag maximaal 10 minuten voor aanvang van de trainingen in trainingstenue en voetbalschoenen aanwezig laten zijn.
- De kleedkamers en toiletten op ons sportpark zullen gewoon geopend blijven en is er de mogelijk om te douchen. Dit met maximaal 8 personen (leeftijd 13+) per kleedkamer. Ook hierbij vragen wij een ieder de 1,5 meter afstand te respecteren. Ouders vragen wij daar waar mogelijk de kinderen thuis te laten douchen. Wanneer de kinderen op de fiets komen dan is het geen probleem om wel te gaan douchen.
- Na afloop van de trainingen zal er drinken voor alle kinderen klaar staan en na het nuttigen hiervan vragen wij iedereen weer zo spoedig mogelijk huiswaarts te laten gaan.

V.v. Emst wedstrijden: Corona-regels conform RIVM / KNVB
- U blijft als ouder / speler zelf verantwoordelijk voor het al dan niet laten mee voetballen van u en / of uw kind..
We begrijpen een elk in te nemen standpunt hierover ten volle.
- Ouders en andere toeschouwers zijn de komende weken niet meer welkom bij de wedstrijden van onze (jeugd-)-teams.
Over hoe dit exact ingevuld moet gaan worden zijn wij nog in overleg met de verschillende instanties waaronder de KNVB.
Na gisterenavond zijn hierover veel vragen en dan metname gericht op het jeugdvoetbal. Hoe gaat het dan bij onze jongste spelertjes die niet zonder hun ouders kunnen/willen voetballen? Hoe dat dit met het vervoer naar de uitwedstrijden?
Zodra hier meer duidelijk over is dan laten wij dit zsm weten.
- De kantine blijft voorlopig minimaal 3 weken gesloten. Het advies uit hygiënisch oogpunt is om voor aanvang van de wedstrijden goed de handen te wassen evenals bij terugkomst thuis! Op ons sportpark zullen hier beschermingsmaterialen zoals handgel, doekjes etc voor aanwezig zijn.
- Tijdens de wedstrijden zal er een jeugd- of hoofdbestuurslid als Corona gasteheer op het sportpark aanwezig zijn om te kijken hoe de wedstrijden verlopen, waar trainers, leider, scheidsrechters en tegenstanders eventueel tegenaan lopen met als doel hier een oplossing voor te vinden en om te kijken of er voldaan wordt aan de eis van het afstand houden van 1,5 meter.
- De kleedkamers en toiletten op ons sportpark zullen gewoon geopend blijven en is er de mogelijk om om te kleden en te douchen. Dit met maximaal 8 personen (leeftijd 13+) per kleedkamer. Ook hierbij vragen wij een ieder de 1,5 meter afstand te respecteren.
- Na afloop van de wedstrijden zal er drinken voor alle kinderen klaar staan en na het nuttigen hiervan vragen wij iedereen weer zo spoedig mogelijk huiswaarts te laten gaan. Voor de seniorenteams geldt dat een ieder na maximaal 1 uur na afloop van de wedstrijd huiswaarts te gaan. Het is niet toegestaan om zelf dranken en /of hapjes mee te nemen en deze na afloop in de kleedkamer te nuttigen.

Verder willen we iedereen vragen zoveel mogelijk de RIVM maatregelen te volgen.
- Behoudens de nieuwe maatregelen zullen alle andere geldende maatregelen voorlopig blijven bestaan.
Klik hier voor deze maatregelen.

Hieronder het protocol: ´spelregels om weer veilig samen te sporten´.

Protocol.png