Update 8/5: Maatregelen v.v. Emst i.v.m. Coronavirus: Ook seniorenleden mogen weer gaan trainen

8 mei 2020 20:00

Nadat onze jeugd weer de mogelijkheid heeft gekregen om te gaan trainen werd afgelopen woensdag 6/5 door het kabinet bekend dat ook onze senioren onder gestelde voorwaarden weer mogen gaan trainen.

Vanuit de KNVB ontvingen we de volgende regels voor de versoepeling:

• Vanaf maandag 11 mei mogen ook degenen die ouder zijn dan 18 jaar georganiseerd buiten sporten mits er 1,5 meter afstand wordt gehouden (voor jeugd t/m 18 jaar was dit al toegestaan, waarbij kinderen t/m 12 jaar ook zonder 1,5 meter afstand mogen voetballen). Wedstrijden zijn nog niet toegestaan en er mag nog geen gebruik worden gemaakt van de kantine, gezamenlijke kleedkamers en douches. Er zijn geen restricties aan de groepsgrootte zolang men onderling maar 1,5 meter afstand houdt.
  • De verwachting is dat vanaf 1 september ook binnensporten zoals zaalvoetbal weer mogelijk zijn.
  • Officiële sportwedstrijden en competities kunnen vanaf 1 september plaatsvinden zonder publiek, mits het coronavirus onder controle blijft. Dit geldt voor het amateur- én betaald voetbal.
  • Verenigingskantines kunnen naar verwachting open vanaf 1 september.

De komende tijd zal het kabinet details verder uitwerken. De KNVB zal zo snel mogelijk de net aangekondigde maatregelen bestuderen, intern en met NOC*NSF en het ministerie van VWS bespreken en de verenigingen en voetballers nader informeren.

Maandag 11/5 komen het jeugd- en hoofdbestuur van de v.v. Emst bij elkaar en zullen zij op basis van deze informatie kijken hoe we de trainingen voor onze seniorenspelers vorm kunnen gaan geven.

Zoals het er nu naar uitziet zal onze selectie dan op z'n vroegst donderdag 14/5 de 1,5 m trainingen kunnen gaan aanvangen.
Dinsdag 12/5 zal hier meer duidelijkheid over volgen via onze site.
Tevens zullen we dan ook bekend maken wanneer de lagere elftallen en alleen-trainende spelers weer welkom zijn. Dit zal op z'n vroegst woensdag 20/5 a.s. zijn.

Meer informatie volgt dus.

Klik hier voor de v.v. Emst Coronamaatregelen vanaf 5/4/2020
Klik hier voor de v.v. Emst Coronamaatregelen vanaf 28/4/2020

We hopen dat iedereen ook in de komende periode en in het nieuwe seizoen 2020-2021 onze mooie v.v. Emst trouw zal blijven.
In deze moeilijke tijden is dit van groot belang voor onze mooie vereniging.

Mochten er op dit moment vragen of opmerkingen leven dan horen wij deze natuurlijk graag.
Dit kan door een telefoontje aan een van onze jeugd- of hoofdbestuursleden of door een mail te sturen aan [email protected] of [email protected]

Als laatste nog een oproep namens onze v.v. Emst: Vergeet ze vooral nu niet: Koop bij onze sponsoren !!
Klik hier voor meer informatie hierover.

Wij wensen iedereen veel sterkte toe in de komende periode, blijf gezond, let goed op elkaar en we zien jullie graag snel weer in tijden waarop het weer kan!

Met vriendelijke sportgroet,
Jeugd- en hoofdbestuur v.v. Emst