Update 28/4: Maatregelen v.v. Emst i.v.m. Coronavirus: Jeugd v.v. Emst kan vanaf 30 april weer trainen

28 april 2020 22:15

Naar aanleiding van de door het kabinet onlangs aangekondigde stappen om de coronapandemie de baas te worden, zijn diverse mensen binnen v.v. Emst druk bezig geweest om te kijken of en hoe de jeugd weer kan trainen.

Er is gekeken naar de verschillende uitdagingen en regels die daar bij komen kijken.
Via dit bericht een update met de huidige stand van zaken:

De strekking is op dit moment voor de jeugd van onze v.v. Emst: vanaf donderdag 30 april mag er weer getraind worden.

De verenigingen mogen onder deskundige begeleiding weer voetbalactiviteiten voor de jeugd organiseren zoals trainingen en alternatieve voetbalvormen, dus geen wedstrijden tegen andere verenigingen of met bijvoorbeeld ouders langs de zijlijn.
De bedoeling is dat op 30 april de activiteiten starten voor al onze jeugdleden; vanaf de speelgroep tot en met de J017.
De eerstvolgende training na 30/4 zal donderdag 7/5 zijn.
In de week van 11 mei zal er getraind gaan worden op dinsdag- en donderdagavond.

Zo mogen kinderen tot en met 12 jaar weer voetballen, waarbij ze niet per se de 1,5 meter afstand hoeven aan te houden. Dat houdt in dat de teams t/m JO13 weer mogen gaan trainen.
Voor jeugd van 13 tot en met 18 jaar (teams t/m O17) is trainen ook weer toegestaan mits zij wél op 1,5 meter afstand van elkaar blijven. Deze voorwaarde zorgt ervoor dat er een andere invulling aan de trainingen moet worden gegeven. Dit vraagt enige improvisatie en flexibiliteit van de trainers maar ook van de jeugd.

Hieronder het trainingsschema voor de komende weken:
Dinsdagavond:                       18:30u-19:30u                   v.v. Emst JO8-1
                                               18:30u-19:30u                   v.v. Emst JO10-1
                                               18:30u-19:30u                   v.v. Emst JO13-1
                                               19:30u-20:30u                   v.v. Emst JO14-1
                                               20:00u-21:00u                   v.v. Emst JO17-1

Donderdagavond:                  18:15u-19:15u                   v.v. Emst Speelgroep
                                               18:30u-19:30u                   v.v. Emst JO8-1
                                               18:30u-19:30u                   v.v. Emst JO10-1
                                               18:30u-19:30u                   v.v. Emst JO13-1
                                               19:30u-20:30u                   v.v. Emst JO14-1
                                               20:00u-21:00u                   v.v. Emst JO17-1

De trainingen zullen afwisselend op veld 1 en / of 2 plaatsvinden.
Veld 3, ons trainingsveld. is vanwege groot zomeronderhoud niet meer beschikbaar.

Corona-regels conform RIVM / KNVB rondom onze v.v. Emst trainingen:
- U blijft als ouder zelf verantwoordelijk voor het al dan niet laten meetrainen van uw kind.
We begrijpen een elk in te nemen standpunt hierover ten volle.
- De kantine en kleedkamers blijven tijdens de trainingen gesloten en het sportcomplex blijft in het weekend dicht. Dit betekent dus dat de jeugd thuis moet douchen. Het advies uit hygiënisch oogpunt is om voor aanvang van de training goed de handen te wassen evenals bij terugkomst thuis!
Op ons sportpark zullen hier beschermingsmaterialen zoals handgel, doekjes etc voor aanwezig zijn.
- Tijdens de trainingsavonden zal er een jeugd- of hoofdbestuurslid op het sportpark aanwezig zijn om te kijken hoe de trainingen verlopen, waar trainers eventueel tegenaan lopen met als doel hier een oplossing voor te vinden en om te kijken of er voldaan wordt aan de eis van het afstand houden van 1,5 meter.
- Kinderen graag maximaal 10 minuten voor aanvang van de trainingen in trainingstenue en voetbalschoenen aanwezig laten zijn.
- Ouders mogen hun kinderen alleen halen en brengen en daarbij rekening houdend met de geldende Corona 1,5 regeling.
Dus niet kijken / aanwezig zijn bij de trainingen. Kinderen uit onze JO14 en JO17 die zelf naar ons sportpark komen vragen we om indivudueel te komen en ook weer individueel naar huis te vertrekken. Niet in groepjes.
- Na afloop van de trainingen zal er drinken voor alle kinderen klaar staan en na het nuttigen hiervan vragen wij iedereen weer zo spoedig mogelijk huiswaarts te laten gaan.
- Verder willen we iedereen vragen zoveel mogelijk de RIVM maatregelen te volgen, dus ben je verkouden geef dit dan door aan je trainer en sla de training over totdat je weer beter bent.
- Behoudens de nieuwe maatregelen richting onze jeugd zullen alle andere maatregelen tot minimaal 20 mei 2020 blijven bestaan.
Klik hier voor deze maatregelen.

De voetbalcompetities starten niet voor het najaar (na de zomervakantie) en de kantine en kleedkamer van onze v.v. Emst blijven voorlopig nog dicht. Lees voor meer info dit bericht op de site van de KNVB.

We hopen dat iedereen ook in de komende periode en in het nieuwe seizoen 2020-2021 onze mooie v.v. Emst trouw zal blijven.
In deze moeilijke tijden is dit van groot belang voor onze mooie vereniging.

Mochten er op dit moment vragen of opmerkingen leven dan horen wij deze natuurlijk graag.
Dit kan door een telefoontje aan een van onze jeugd- of hoofdbestuursleden of door een mail te sturen aan [email protected] of [email protected]

Als laatste nog een oproep namens onze v.v. Emst: Vergeet ze vooral nu niet: Koop bij onze sponsoren !!
Klik hier voor meer informatie hierover.

Wij wensen iedereen veel sterkte toe in de komende periode, blijf gezond, let goed op elkaar en we zien jullie graag snel weer in tijden waarop het weer kan!

Met vriendelijke sportgroet,
Jeugd- en hoofdbestuur v.v. Emst