Update 5/4: Maatregelen v.v. Emst in verband met Coronavirus

5 april 2020 10:15

De competities in het amatervoetbal worden dit seizoen niet meer hervat

Dinsdag 31 maart heeft het kabinet de geldende corona-maatregelen tot en met dinsdag 28 april verlengd.
De KNVB heeft daarna besloten dat alle competities in het amateurvoetbal dit seizoen komen te vervallen.

Lees hier alle informatie van de KNVB over deze besluitvorming.

Samengevat:
- Het niet uitspelen van de competities geldt voor alle senioren- en jeugdcompetities, zowel voor het veldvoetbal als het zaalvoetbal en voor alle niveaus In het amateurvoetbal.
- Er komen dit seizoen geen eindstanden. Er zijn dus ook geen kampioenen, promovendi en degradanten.
- De bekerkampioenschappen worden niet meer uitgespeeld.
- Volgend seizoen start iedereen in de A-categorie in dezelfde klasse als bij de start van het huidige seizoen. Voor de B-categorie geldt vrije inschrijving per klasse.

Voor onze v.v. Emst 1 is dit zuur want met de 1e periode zo goed als zeker op zak en een virtuele 3e plek in de competitie had dit seizoen een mooi einde kunnen kennen. Gelukkig zijn we wel zo reeel dat dit natuurlijk compleet in het niets valt als je dit afzet tegen de gezondheid van ons allen in de 'rare' Corona tijden.

Het verlengen van de corona-maatregelen tot en met dinsdag 28 april betekent ook dat er tot deze datum geen trainingen bij onze v.v. Emst zullen plaatsvinden. Of dit ook geldt tot aan de zomerstop weten we op dit moment nog niet. Hierover zal rond 28 april meer bekend worden.

En wellicht ten overvloede, ook ons sportpark ‘t Hanendarp is (in ieder geval tot en met 28 april) gesloten en hierdoor komen alle geplande activiteiten in deze periode ook te vervallen. Over de geplande activiteiten na 28 april tot aan de zomerstop is op dit moment nog geen duidelijk maar de kans is groot dat ook deze komen te vervallen. Hier zullen wij u via onze website en social media van op de hoogte gaan houden.

Het jeugd- en hoofdbestuur zal de komende weken overleggen hoe we de voorbereidingen op volgend seizoen vorm gaan geven.
Zodra wij meer weten, zullen wij jullie hierover informeren.

We hopen dat iedereen ook in het komende nieuwe seizoen onze mooie v.v. Emst trouw zal blijven.
In deze moeilijke tijden is dit van groot belang voor onze mooie vereniging.

De komende periode zullen eventuele trainersvacatures via onze website en social media geplaatst worden.

Omdat ook de kantine voor langere tijd dicht zit, missen we veel inkomsten. Terwijl de vaste lasten wel betaald moeten worden. Dit heeft een grote impact op onze begroting. Gelukkig heeft vv Emst een gezonde financiële basis. Wellicht komen sportclubs in aanmerking voor een gedeeltelijke compensatie via het noodloket van de overheid.

We zullen als jeugd- en hoofdbestuur de komende weken gaan bekijken hoe we het financiele gedeelte zo goed mogelijk kunnen blijven vormgeven zodat we ook in het komende seizoen op een goede manier onze gezamenlijke voetbalhobby kunnen blijven beoefenen. Hierbij zullen we ook bekjken hoe we met de komende contributie maanden en onze sponsorbijdragen om zullen gaan. Ook later meer hierover.

Mochten er op dit moment vragen of opmerkingen leven dan horen wij deze natuurlijk graag.
Dit kan door een telefoontje aan een van onze jeugd- of hoofdbestuursleden of door een mail te sturen aan [email protected] of [email protected]

Wij wensen iedereen veel sterkte toe in de komende periode, blijf gezond, let goed op elkaar en we zien jullie graag snel weer in betere tijden!

Met vriendelijke sportgroet,
Jeugd- en hoofdbestuur v.v. Emst