Brummel Visspecialiteiten op Club TV v.v. Emst

19 november 2018 16:00

.

Dinsdag 13 november ga ik op de fiets naar Emst om een sponsorcontract met Tom Brummel van Brummel Visspecialiteiten te ondertekenen. Brummel Visspecialiteiten sponsort de v.v. Emst met een reclame uiting op de Club TV vanaf dit seizoen 2018-2019 tot en met het seizoen 2021-2022.

“Ik ben 1 juni 2016 met Brummel Visspecialiteiten begonnen”, vertelt Tom staand voor zijn prachtige verkoopwagen aan mij. “Op dinsdag ben ik altijd te vinden op de parkeerplaats bij de Spar in Emst. Voordat ik met mijn vishandel begon heb ik het jaar ervoor gewerkt als chef-kok bij Grand Café Cornelis en daarvoor acht jaar als souschef bij Thermen Bussloo. In 2016 vond ik het hét moment om voor mijzelf te beginnen.” Waarom in de vishandel Tom, vraag ik hem. “Vis is een goede handel en ik wist dat ik een grote kans van slagen zou hebben en dat het zou goedkomen. Ik ben dus nu bijna tweeënhalf jaar bezig.”

“Op dinsdag sta ik dus in Emst. Ik doe de klep om 10.00 uur open en om 18.00 uur gaat de klep weer dicht. Op donderdag sta ik -ik bedoel wij, want mijn vader Dik is er ook bijna altijd bij- in het winkelcentrum Het Fort in Apeldoorn. Dat is bij het Omnisport in de buurt. Op vrijdag staan wij in Loenen midden in het centrum ook naast de Spar en op zaterdag op de Anklaar in Apeldoorn. In de zomermaanden sta ik woensdags ook nog op camping de Helfterkamp. Op maandag maak ik de verkoopwagen schoon, worden de bestellingen uit Spakenburg in ontvangst genomen en wordt de vis gepekeld. Arie, ik wil in dit artikel ook nog graag de aandacht vestigen op mijn rookoven daar naast de wagen. Hierin rook ik makreeltjes, botervis, zalm en zalmbuikjes. Uniek in Nederland”, vertrouwt Tom mij nog toe.

Het is tijd om het sponsorcontract te ondertekenen en dan ga ik met een broodje haring in de hand weer naar Epe.

Dus beste lezers: op dinsdag naar de viswagen van Tom Brummel daar bij de Spar.

Arie Post