Super coole jeugdherfstvoetbaldag bij vv Emst enorm succes

22 oktober 2015 19:30

Vandaag hebben de vv Emst en voetbalschool Deventer een herfstvoetbaldag georganiseerd voor jeugdspelertjes uit de pupillen.

Ruim 50 spelertjes van verschillende clubs uit de regio zoals WHC Wezep, Vios Vaassen, KCVO en de vv Emst kwamen vanmorgen om 10:30 uur naar sportpark 't Hanendarp in Emst.

Na een welkomstwoord en de teamindeling begonnen de spelertjes aan het ochtendprogramma waarbij 7 onderdelen afgewerkt mochten worden. Alle onderdelen stonden in het teken van het 1 keer samen voetballen zoveel mogelijk met de bal. Zo was er een opblaasbare pannakooi, poortjes, palen en nog veel meer leuke oefeningen.

Voor de keepers was er een speciale keepersclinic gegeven door Patrick Kieftenbeld en Owen Harleman van keepersschool Deventer. De keepers kregen meer dan anderhalf uur tips en trucs en ze werkten samen verschillende leuke oefeningen af. Er waren zelfs bouncers en tjoeks voor deze mannen.

Tussen de middag was er voor alle deelnemers en begeleiding een heerlijke lucht klaargemaakt waarbij de krentenbollen, broodjes ham, kaas en hagelslag natuurlijk niet ontbraken. Verder was er naast drinken ook een lekker stukje fruit voor iedereen.

Zo rond 13:00 uur begon het middagprogramma met weer 7 onderdelen. Deze werden met dezelfde teams afgewerkt. Zo was gatendoek zo groot als een grote goal, moesten er bekertjes in de dugout omgeschoten worden, was er een ringenvoetbalspel en nog veel meer. Als laatste onderdeel mocht er op doel geschoten worden en werd er gemeten hoe hard er geschoten werd. Erg leuk voor de verschillende jongens en meiden.

Rond 15:00 uur kwam er een einde aan de middag op het veld. Iedereen mocht de kantine in en als afsluiting van deze super coole voetbaldag was er voor elke deelnemer een voetbaldiploma uitgereikt door Herman Harleman van voetbalschook Deventer. Ook kreeg iedereen een lekker zakje chips en snoep. Verder waren er nog een aantal prijzen voor de spelertjes die het harst konden schieten. Mooie nieuwe voetbalballen gingen naar Jesper Timmer en Daniel Brouwers. En als klap op de vuurpijl hadden de scouts van voetbalschool Deventer vandaag 7 spelertjes uitgekozen die allen een gratis proefles van de voetbalschool Deventer kregen aangeboden.

Na een heerlijke warme douche kwam zo deze super coole herfstvoetbaldag met 14 verschillende clinics gegeven door de vv Emst en voetbalschool Deventer ten einde. De komende weken zal er een DVD van deze leuke dag gratis te bestellen zijn via www.vvemst.nl, meer informatie hierover volgt later.

Klik hier voor foto's gemaakt van deze jeugdherfstvoetbaldag bij de vv Emst.